LILLESAND: — Vi var en stund lei inntrykket som er skapt om at Post- og teletilsynet på død og liv må ligge i midt i pittoreske Lillesand sentrum - og at de ansatte bare ville jobbe her om de fikk sitte med tærne i tanga. Vi kastet inn kortene, men har nå ombestemt oss. Tilsynet får slett ingen annenrangs løsning om de velger Tingsaker, sier direktør Erik Nyhus i Asko Agder og Norgesgruppen.Matvaregiganten ser for seg Tingsaker som et nytt og større butikk - og kontorsenter i fremtiden. En helt ny portal til Lillesand østfra.- Det faktum at Eide flytter slakterivirksomheten til Gaupemyr, åpner for nye og spennende muligheter. Vi blir et kollektivt knutepunkt. Planen er å bygge PT-kontor i det gamle Bravida-bygget, utvide og omprofilere til ny Meny-forretning på 1900 kvadratmeter som erstatning for Kiwi-anlegget - i tillegg til Malmgårds planer om å bygge tidenes største butikksenter i Lillesand. Vi er tre tunge investorer, som går sammen om en pakkeløsning, sier Nyhus. Nå er fokus rettet mot anbudskonkurransen og fristen som utløper 3. mai for innlevering av forslag til fremtidig kontor til Post- og teletilsynet.- Vi har laget et rimelig, men likevel moderne og tidsriktig signalbygg tilpasset tilsynets behov, med mye lys og glass og spennende kontorløsninger. Vi bygger nytt og spiller på lyset og lager innendørs byrom, slik tilsynet er vant til i dag. I tillegg tilbyr vi de ansatte 50 parkeringsplasser innomhus og rikelig med parkering like utenfor kontordøra, forklarer arkitekt Bengt G. Michalsen . Direktør Erik Nyhus mener Lillesand kommune må benytte anledningen til å tenke byutvikling, samt være strategisk og langsiktig og også tilrettelegge for nye og større arbeidsplasser.- Vi vil ha 2200 kvadratmeter ekstra lokaler å tilby ved en ombygging til Post- og teletilsynet og kan i tillegg utvide med ytterligere 3000 kvadratmeter uten å øke grunnflaten - og uten at det sjenerer beboerne i nabolaget eller kommer i konflikt med vegvesenet eller reguleringsmyndigheter. Alt er klappet og klart for en «urban» løsning .Vi legger vekt på en fornuftig pris, god kvalitet og tidsriktig og moderne opplevelse - uten provoserende ekstravaganse. Vi mener vi har nøkkelen til fremtiden, sier direktør Erik sier Nyhus.