KRISTIANSAND: trigger er et lite designbyrå med seks ansatte. I konkurranse med to danske firmaer fikk de oppdraget med å levere jubileumslogoen til Kastrup. Det er første gang trigger får oppdrag utenlands.— Kastrup var opptatt av at logoen ikke skulle kunne forveksles med et flyselskap, sier trigger-grunnlegger Johan Olsen. Det er han som har tegnet logoen med de enkle strekene.- Den gule streken øverst kan stå for et fly. Og elementene inne i logoen uttrykker kommunikasjon på flere plan. Vi har prøvd å få fram et «fremadstormende mangfold», sier Olsen.Han ble gledelig overrasket da et lite firma langt unna fikk kontrakten med Kastrup.- Og det er vel også kontrapunktet i dette, sier Olsen.Tidligere har trigger gjort seg mest bemerket blant menigmann ved å lage plakater for Quart Festivalen. I 1996 ble Quart-plakaten kåret til verdens beste festivalplakat! Det var trigger som innførte makrellen som symbol for festivalen.- Er det rock'n roll, så skal det være rock'n roll og ikke noe som likner. Det vi gjør skal vi gjøre skikkelig, sier Olsen. trigger har hovedsakelig langsiktige oppdrag, og legger gjerne rammer for reklamebyråers videre arbeid.- Mye av det vi gjør er lite synlig i bybildet. Men vi produserer i bøtter og spann for Hydralift. Og for Varodd har vi laget helt ny logo og visuell profil. Assuranceforeningen Gard er for øvrig vår største kunde, sier Olsen.Og du la kanskje ikke merke til det, men i året som gikk ble Fædrelandsvennens logo restaurert. Den omleggingen var det også trigger som stod for.