— Dere belønnes først og fremst for ikke å bruke engelske ord på foretaket. Noen av dere har til og med funnet navn med dobbelt bunn. Dere har funnet navn som er treffende, som gir assosiasjoner og som vekker humor, påpekte konstituert fylkeskultursjef Anne Tone Hageland under prisoverrekkelsen.Hageland beklager at stadig flere kjededannelser hindrer forretningsdrivende i å benytte gode, norske egennavn.Det er Norsk Språkråd som deler ut diplomer for godt navnevett. I år skulle for første gang innsendte bidrag fra hele Vest-Agder vurderes og premieres. Under overrekkelsen viste det seg at også en bedrift fra Grimstad kom med. Hvordan Aust-Agder brått var med i Vest-Agder, kunne ingen involverte svare på i går.

I alle fall er 10 av nær 20 innsendte forslag belønnet med veggpryd.Det gjelder frisørsalongene «Sjå å få kløpt dæ» i Farsund og «Sikk Saks» i Grimstad, interiørverkstedet «Ny vri» i Kristiansand, verkstedet «Trestokken Snekkerverksted» i Kvinesdal, (der innehaveren heter Kjell Eivind Stokkeland), det kreative kontorfellesskapet «Bak Dampen» i Kristiansand, herreklærforretningen «Kapteinen» i Kristiansand, Blå Kors' bruktbutikk «Lige Godt» i Kristiansand, barneklærbutikken «Røff og Tøff» i Farsund, samt reklame- og rådgivningsfirmaene «Gamle Gode» og «Reklamerådhuset» i Kristiansand.Norsk Språkråd startet navnevettkampanjen i 1990.