FARSUND: — Dette er en utrolig viktig anerkjennelse for produktet vårt, sier Henry Østhassel som har utviklet konseptet.I tillegg til en statuett i bronse som et symbol på Kreativitetsprisen Reodor, er Farsunds-mannen tildelt 50.000 kroner fra SND.Henry Østhassel fikk prisen for en ny type lysskilt, NeoLight, som ifølge Statens nærings- og distriktsutviklings-fond (SND), bruker lys på en kreativ måte.- Innen reklameskilt er det skjedd veldig lite nytt. Denne måten å lage skilt på er ny, og er svært lite lysforurensende, som det har begynt å bli fokus på. Disse reklameskiltene gir ikke den sterke lyssettingen som andre reklameskilt gir, sier Astrid Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i SND.Skiltene til Østhassel består av en selvklebende folie med fluoriserende pigmenter. Folien festes for eksempel til et vindu og belyses med usynlig uv- lys. Effekten minner om neonlys.Østhassel var med i kampen om prisen sammen med 121 andre innsendte forslag. Kreativitetsprisen Reodor går til kreative og gode ideer, uavhengig av hvor langt ideen er kommet. Dette var fjerde gang kreativitetsprisen ble delt ut.Farsunds-mannen har inngått en samarbeidsavtale med et av verdens største skilt- og reklamefirmaer i USA, Signarama.