KRISTIANSAND: — Det er livsviktig for oss som jobber på CB at salget går så bra. Samtidig viser tallene at vi tar markedsandeler og bedrer økonomien. Det sikrer at Hansa Borg kan gå videre med alle tre bryggeriene, sier produksjonssjef Øystein Føreland ved Christianssands bryggeri.

For de tre siste månedene viser tallene for bryggeriet i Kristiansand at salget har økt med omkring 19 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

I Agder selger Tuborg best med en markedsandel på 12,29 prosent, tett fulgt av CBs flaskeøl med 11,18 prosent. På tredjeplass finner man CBs pilsner på boks.

— CB er en viktig del av Hansas strategi, og bryggeriet er en sterk merkevare på Sørlandet, sier administrerende direktør Lars A. Midtgaard i Hansa Borg Bryggerier til fvn.no.

Frem til og med uke 47, i slutten av november, ble det solgt øl for 6,06 milliarder kroner eller 158 millioner liter øl over disk i norske dagligvarebutikker.

Av dette salget står Hansa for 15,6 prosent. Øverst troner danske Tuborg med en andel på 20,9 prosent. På tredjeplass havner Ringnes.

– Dette er fantastiske tall for oss. Oppturen bare fortsetter, og vi nådde målet vårt om å bli større enn Ringnes lenge før vi trodde det var mulig, sier administrerende direktør Lars A. Midtgaard i Hansa Borg Bryggerier.