KRISTIANSAND: — Vinneren har visst å kombinere markedskanaler på profesjonelt vis og vært tydelig og målrettet. Relasjoner er bygd overfor kunder, offentlighet og innen egen organisasjon. Et hovedkontor er lagt til Kristiansand og veksten har vært stor i 2008. Årets vinner er …. (trommevirvel) …. Color Line Superspeed!

Stor jubel i en nesten fullsatt Caledonien Hall i går morges, da salgs- og markedssjef Nina Moland Andersen fra Color Line kunne vandre opp til podiet for å motta blomster, diplom, bilde og verbal fagnad. Hun virket nesten rørt og kunne berette om varierte utfordringer før et helt nytt konsept var fullt etablert:

Historisk fremmøte

  • Når skulle vi sette inn støtet – det ble jo flere forsinkelser fra verftet? Og hvordan skulle vi forankre konseptet lokalt og innen Color Line? Men når over ti tusen mennesker møter opp til en skipsdåp, forsvinner enhver mulig frustrasjon, fortalte hun.

I dag markedsføres begge Superspeed-ene fra Kristiansand, også den som seiler på Larvik. Likeledes er Color Lines satsing i Danmarks styrt fra Nina Moland Andersens departement.

ÅRETS MARKEDSFØRER: Nina Moland Andersen, salgs— og markedssjef for Superspeed hos Color Line, med blomsterbuketten som fulgte utmerkelsen som Årets markedsfører. Diplom og bilde hørte også med. FOTO: RUNE ØIDNE REINERTSEN. Delt ut siden 1977

Markedsføringsforeningen i Kristiansand har delt ut prisen som ”Årets markedsfører” siden 1977. Denne gangen stod forenings- og juryleder Anne Danielsen for overrekkelsen sammen med Geir Prosgaard. To andre kandidater var nominert til finalen: Kristiansand Kino og Ungt Entreprenørskap Agder. Men begge måtte nøye seg med blomster.

Sound of Happiness

Den forutgående frokosten ble ellers tonesatt av Sound of Happiness, som fremførte klassikerne ”Jingle Bell Rock,” ”Tutti Frutti” og ”See You later Alligator.” Men først hadde Ester Margot Skreros, som var sentral da bandet ble opprettet for 20 år siden, fortalt om en økonomisk slitsom høst.

— Ja, vi har slitt den siste tiden. Men når barn tømmer sparebøssene for oss, og når folk kommer bort til oss på Torvet og ber om kontonummer, slik at de kan overføre en halv million kroner til oss på impuls, så blir vi inspirert til å jobbe videre. Og vi skal klare oss, konstaterte Skreros.