Fredagens kamp på TV 2 er den mest sette i VM så langt med 1.052.000 seere. Det ga en markedsandel på 70,4 prosent. Kanalen hadde for øvrig sin beste markedsandel sist uke (25,5 prosent) siden Sotsji-OL.

— Milliontall er moro. Vi merker at fotball-VM nærmer seg slutten og er på sitt mest intense samt at Tour de France er i gang, sier kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl.

Oppgjøret mellom Argentina og Belgia ble sett av 642.000 (andel 62,8 prosent).

NRK kunne også vise til sterke tall i helgen. Lørdagens kamp mellom Nederland og Costa Rica hadde 929.000 seere og en markedsandel på 73,6 prosent. Seertallet for Tyskland - Frankrike fredag var 872.000, som ga en markedsandel på 77,3 prosent.

— Vi er strålende fornøyd, sier NRKs sportssjef Rune Haug til NTB. (©NTB)