LILLESTRØM: I hard konkurranse med Norges beste ungdomsbedrifter nådde Harald Dean, Øystein Stoveland og Tobias Sindland fra Gimle videregående skole helt til topps med sin såpelogo.

— Da de leste opp tredjeplassen og det ikke var oss, tenkte vi "yes" for vi trodde vi fikk andreplassen. Da vi ikke fikk andreplassen, og vi ble ropt opp til førsteplassen kunne vi nesten ikke tro at vi hadde vunnet, sier Harald Dean til fvn.no.

I alt 80 ungdomsbedrifter konkurrerer i 13 ulike klasser under NM for ungdomsbedrifter på Norges Varemesse i helgen. I begrunnelsen for seieren i klassen "Beste logo" mente juryen at Saaba UB hadde en sjelden god kombinasjon av navn og produkt.

— Man kan nesten kjenne duften av såpe. God kommunikasjon er enkel, og enklere kan det ikke gjøres, uttalte juryen.

Guttene i Saaba UB lager såpe fra bunnen av. De har opplevd stor pågang etter produktet, som blir markedsført med den nå lovpriste logoen.

— Vi har solgt greitt med såpe ja, sier Dean.