KRISTIANSAND: — Vi jobbet med Renato i april, og synes han gjorde en så god jobb at vi vil han skal ta bilder av hele kolleksjonen for våren 2006. Og den skal brukes over hele verden, forklarer Steinar Aasheim, daglig leder i Imitch.I helga var han og teamet i Kristiansand for å forevige frisyrene som skal fronte kjeden i året som kommer. Imitch er en anerkjent frisørkjede med fem salonger på Østlandet, og har jobbet med store, norske fotografer som Per Heimly. De har også jobbet mye med fotografer fra motemetropoler som Paris og London. Men til dette oppdraget foretrakk Aasheim Renato Langfeldt fra Kristiansand.- Det er jo ikke noe vits i å reise ut når man kan få det beste hjemme, sier Aasheim fornøyd.Aasheim deltar i mange oppvisninger og konkurranser, og kvaliteten bildene er like viktig som frisyren. I 2003 vant han tittelen Årets Frisør, og det vil han gjenta i år med Langfeldts hjelp.- Ja, nå har jeg bestilt en gullmedalje av Renato, ler han og ser på fotografen.- Du blir ikke stresset av et slikt press, Renato?- Nei, jeg gjør ikke det, det er gøy å jobbe med frisører. De styler modellene så flott, og mange ganger tenker jeg bare «wow». De er så kreative, skryter Langfeldt.Inne i studioet hans i Kirkegata står modellen Cecilie Høiaasen fra Vennesla og poserer. Hun har nettopp kommet tilbake fra Imitch-salongen i Drammen, og er ferdig klippet og stylet.- Legg hodet litt mer til høyre. Se ned. Nei, ikke så mye. Så åpner du munnen litt. Fotograf Langfeldt vet hva han vil ha.I tillegg til at bildene skal brukes i konkurranser hjemme i Norge, tar Aasheim dem og med ut i verden.- De bildene Renato tok for oss i april fikk stor oppmerksomhet. De likte dem veldig godt i Russland. De bildene han nå tar skal vi ha med oss til blant annet Bangkok, de vil henge i vinduene i alle salongene våre, og de skal brukes blant annet i Nederland hvor vi samarbeider med flere salonger, forklarer han.