KRISTIANSAND: Næringskonsulenten som betalte 15.000 kroner for svenskeundersøkelsen er overrasket over det negative resultatet.— Vi hadde jo regnet med at noe var så billig i Kristiansand at vi kunne brukes det i markedsføringen. Jeg er overrasket, innrømmer næringskonsulent Kristin Tofte Andresen i Kristiansand kommune.Hun bekrefter at næringssjefens kontor har betalt 15.000 kroner for en undersøkelse som tar motet fra handelsstanden. Hun er skuffet over resultatet:- Vi hadde en følelse av at enkelte varer var billige nok her. Vi ønsket å si til gøteborgerne at de ikke trenger å dra rett til Dyreparken, men at de kan kjøpe noe billig i byen først, sier næringskonsulenten.- Svenskene er ekstremt opptatt av rabatter og reduserte priser. De er mye verre enn oss i så henseende. I høysesongen er det lite rabatter i butikkene. Derfor tror jeg ikke det vil være noen suksess å bruke handelsvarer i markedsføringen, mener turistsjef Torbjørn Evenbye.Han velger å se positivt på resultatene i undersøkelsen:- Det betyr at vi må satse mer på markedsføring av aktiviteter overfor svenskene. Uansett bruker de jo en del penger på hoteller og restauranter når de er her, sier turistsjefen.