KRISTIANSAND: På ett spørsmål kommer imidlertid stasjonene dårlig ut: Samordning. Bare 56 prosent av de om lag 375 av som svarte på brukerundersøkelsen er fornøyd med helsestasjonenes evne til å samordne inn mot andre kommunale etater.

På dette området kom helsestasjonene også dårligere ut enn landsgjennomsnittet. I en sak til helse— og sosialstyret, skriver helse- og sosialdirektør Lars Dahlen at man allerede er i gang med forbedringer på dette punkt.

Brukermedvirkning scorer også noe lavt, ifølge Dahlen. Bare 69,2 prosent av brukerne var godt fornøyd med muligheten til å påvirke hvilken type oppfølging de kunne få.

Ellers scoret både helsestasjonen i Sentrum/Lund, Randesund/Tveit og Vågsbygd over landsgjennomsnittet.

Her er de eksakte tallene:

Brukermedvirkning: 79 prosent godt fornøyde.

Respektfull behandling: 95 prosent godt fornøyde.

Pålitelighet og kompetanse: 92 prosent godt fornøyde.

Tilgjengelighet: 90 prosent godt fornøyde.

Informasjon: 89 prosent godt fornøyde.

Samhandling: 56 prosent godt fornøyde.

Helhetsinntrykk: 93 prosent godt fornøyde.