VIL HA NAVN: Administrerende direktør Geir Tønnesland og markeds- og kommunikasjonsdirektør Thorbjørn Laundal i Los ønsker et kort og fengende navn på den nye skøytebanen. Foto: Lars Hollerud

KRISTIANSAND: Den første, og kanskje eneste, konkurransen i forbindelse med skøytetilbudet handler altså om navn. Har du et godt forslag? Send det i så fall inn til julebyen@los.no.

Det er nemlig Los som betaler de 300.000 kronene banen koster, en bane som i praksis består av samlet sett 120 kvadratmeter plastflate og som loves å være nesten like god som ordentlig is.

Forslagene som kommer vil bli offentliggjort på denne siden.

Like god i mildvær

Nært vil naturligvis også presentere vinneren, som sammen med sin familie kan vente seg fine premier.

Ideen om en skøytebane, som vil være like god i mildvær som kulde, kom fra Kvadraturforeningen, som muligens har hørt rykter om suksess med tilsvarende opplegg i Bergen.

Banen skal være åpen til klokka 20 hver dag fra 6. desember til julaften.

Og ikke bare det.

Den kommer tilbake både neste år og om to år.

Gjenbruk

Banen mellom Jonas B. og Glipp dimensjoneres ikke for rekordtider, bare så det er nevnt. Tilbudet retter seg spesielt mot barn og unge, som kan ha det gøy mens foreldre kaver i julebutikker.

Kvaliteten på plastikkis er angivelig så god at landslagstreneren i ishockey, Roy Johansen, har erstattet plenen med slik is i sin egen hage.

Men nå er det altså navn på den lokale torvbanen som gjelder.

Juryen består av leder av Kvadraturforeningen, Harald Andersen, og adm. dir. i Los, Geir Tønnesland.

Deres eneste betingelse er at banenavnet består av ett ord.

Send inn!