SØGNE: — Dette er en av de beste veistrekningene på stamveien i fylket. Det er en relativt moderne strekning, uten de altfor store utfordringene. Veien ble ansett som veldig moderne da den ble bygget, sier Andreas Setsaa, veisjef i Vest-Agder- Du har ikke satt av midler til E 39 i Søgne på neste års budsjett?- Det er riktig. Etter en gjennomgang av hele stamveinettet i fylket, har man kommet til at mange andre veistrekninger står foran i køen. Heller ikke i nærmeste framtid er det planlagt midler til E 39 i Søgne. Vi hadde hatt behov for betydelig mer penger, sier Setsaa.Motorveien mellom Lunde og Lohnelier ble ifølge veisjefen bygget på slutten av 1970-tallet. Siden skal det ikke vært gjort noen utbedringer på veien. Ulykken tirsdag skjedde ved Lohne, fem kilometer vest for Tangvall.Bilen, som familien på fire fra Randaberg satt i, traff autovernet og ble kastet inn i fjellveggen før den til slutt havnet i veibanen igjen. Autovernet skråner opp fra bakken og har etter politiets teori fungert som en rampe for bilen.- Bakgrunnen for at man innførte et slikt autovern på 1970-tallet, var en rekke stygge ulykker hvor biler ble spiddet i fronten og fikk autovernet rett inn i kupèen. Et autovern som føres ned i bakken er blitt vurdert som en sikrere løsning, sier veisjef Andreas Setsaa. Han poengterer at han ikke vil spekulere i hva som kan ha vært årsaken til ulykken på E 39.