ÅSERAL: — I denne uken sender vi den nye brosjyren til Tyskland, Danmark og England. Åseral har aldri markedsført seg på denne måten tidligere, sier leder av reiselivskontoret i Åseral, Odd Helge Liestøl.Tidligere var det slik at de tre skianleggene drev markedsføring hver for seg. Nå er Åseral Reiselivsforum opprettet, der skianlegg, overnattingssteder og kommune har slått seg sammen om å markedsføre Åseral.- I første omgang reklamerer vi med at Åseral er et vintersted, og spiller på at vi er Norges sydligste vinterdestinasjon. Vi har aldri tidligere hatt en så omfattende kampanje, og aldri før vært på det engelske markedet, sier Liestøl.Det er Ljosland skisenter, Ljosland fjellstove, Bortelid Alpinsenter, Bortelidseter Hotell og Eikerapen alpinanlegg som er med i Åseral Reiselivsforum. - Nå ber vi turistene om å besøke Åseral kommune, og ikke bare et av skianleggene. Målet er samarbeid, og at det alltid skal være ski- og alpinmuligheter. Slik bidrar vi også til å skape ringvirkninger for andre næringer, sier Liestøl.Han sier at årsaken til at turistene skal velge Åseral framfor andre typiske vintersteder på Sørlandet, er nærheten.- Kommer du med fly eller båt til Kristiansand, er du bare halvannen time unna Åseral. Med dagens transportmidler er det slik at du kan bo i Danmark og ta en dagstur til Åseral for å stå på ski, sier han.De tre alpinanleggene i Åseral har en kapasitet til sammen på 6000-7000 personer i timen.- Åseral vil ha flere turister. Kommunen har stort potensial som ennå ikke er utnyttet fullt ut. Vi har de siste månedene arrangert flere presseturer, hovedsakelig journalister fra Tyskland som har skrevet om kommunen vår. Selv om vi har langt igjen til vi når målet, har jeg stor tro på dette prosjektet, sier reiselivslederen i Åseral