— Vi mener det blir helt feil at våre kunder skal betale for en tjeneste de ikke fikk, og at de skal være trygge på at når de blir belastet, så får de det de har betalt for, sier informasjonssjef Elisabeth Evjen i Telenor til VG Nett.Telenor mottok 109.929 stemmer via SMS og 114.002 via telefon. Hver stemmegivning kostet 5 kroner.

— Vi skal nå gå gjennom listene for å sørge for at ingen blir belastet for sin stemme. Enten blir summen slettet fra fakturaen, eller så blir fem kroner kreditert på neste faktura, sier hun.

En teknisk feil førte til at alle de norske publikumsstemmene forsvant under MGP-finalen, slik at den norske poenggivningen ble avgjort av fagjuryen alene. Eurovision har lagt skylden på Telenor, noe selskapet har stilt seg uforstående til. Ifølge det norske teleselskapet forsvant stemmene hos den tyske operatøren Digame.

Den tekniske feilen kostet Bosnia-Hercegovina 8.-plassen. (©NTB)