Banktjenester og offentlige tjenester som Altinn og Min side er utilgjengelige for Telenorkunder som bruker BankID på mobil, skriver Aftenposten.

— Det er de samme problemene som i går, sier kommunikasjonsrådgiver Magnus Line i Telenor til Aftenposten.

Rammer alle med BankID

— Vi fikk en midlertidig løsning i går. Vi var redde for at det kunne falle ned igjen. Teknikerne våre har jobbet gjennom hele natten for å finne feilen. Nå jobber vi med ulike teorier om hva problemet er.

Feilen rammer alle Telenors mobilkunder som bruker BankID for å få utført banktjenester eller bruke offentlige tjenester som krever innlogging med denne teknologien. Det betyr at mange heller ikke kan levere rapporter til Altinn.

Finn alternativene

Line i Telenor sier at de aller fleste kan komme rundt problemene ved å logge inn på andre måter.

Det enkleste kan være å bruke PC. Problemet er bare på mobil.

Alternativt er det mulig å logge inn ved at enkelte av nettstedene kan sende en engangskode på SMS til brukere som logger seg inn.