— Dette betyr at alle våre flyginger fra og med tirsdag 29. oktober klokken 6 har blitt innstilt, opplyser FlyNonstop på sitt nettsted.

Flyselskapet henviser sine kunder til SAS for hjelp til å reise på de samme strekningene, og ber samtidig kundene om å ta kontakt med bank og kredittkortselskap for å få billettutgifter refundert.

FlyNonstop ble etablert i 2012 av Espen Hennig-Olsen. Han startet selskapet etter å ha jobbet 20 år som markedsdirektør og medeier i Hennig-Olsen Is.

Det nye flyselskapet etablerte base i Kristiansand, inngikk avtale med Bølgen & Moi til utforming av meny, og alle passasjerene fikk utdelt iPad til bruk under reisene. Selskapet baserte sin virksomhet på å lease et Embraer 190-fly fra CIT Aerospace og nederlandske Denim Air. Bemanningen og operasjonen av flyet ble utført av Denim Air.

Dette flyet fraktet reisende fra Kristiansand til Frankrike, Italia, Kroatia, Spania, Storbritannia og Tyskland. I tillegg gikk det samme flyet i rute mellom Ålesund og Frankrike, og mellom Alta og Storbritannia. Selskapet hadde planer om å starte ruter til fra Kristiansand til Hellas, Irland, Sverige, Sveits og Tyrkia, samt mellom Bodø og Storbritannia. (©NTB)