Det melder avisa Dagen , som opplyser at Bibelselskapet i fjor solgte 52.000 trykte bibler og bibeldeler, en liten nedgang fra 2018 da de solgte 53.000 bibler.

– Tallene sier at det er en stabil etterspørsel etter bibler, sier generalsekretær Paul Erik Wirgenes i Bibelselskapet.

Samtidig tilbys det en nettversjon av Bibelen , og den øker i popularitet. Wirgenes sier det er en generell samfunnsutvikling, det er slik folk bruker mobil og apper nå.

– Jeg ser på møter og gudstjenester at flere og flere følger med på bibelteksten på mobilen sin.

– Mange tusen får dagens bibelord på mail, sosiale medier eller SMS. Mange av dem ønsker å lese dagens tekst på buss eller trikk. Da er det enklere å ta opp mobilen enn en bibel, sier han.

Undersøkelser viser ifølge Dagen en sterk økning i den digitale bibellesingen i alle aldersgrupper, også blant eldre, selv om det er den yngre generasjonen som bruker internettbibelen mest.