I mars lanserte Vennesla planer om et omfattende gang- og sykkelvei-nett i bygda i prosjektet «Den kortreiste bygda», med et bidrag på 322 millioner kroner fra byvekstavtalen. «Dette er kanskje Norges mest spennende miljøutviklingsprosjekt,» skriver kronikkforfatterne. På bildet (f.v.) Daniel Svendsen, Tore Gustav Drivenes og ordfører Nils Olav Larsen på taket til det gamle kokeriet på Hunsfos da planene ble lansert. I mars lanserte Vennesla planer om et omfattende gang- og sykkelvei-nett i bygda i prosjektet «Den kortreiste bygda», med et bidrag på 322 millioner kroner fra byvekstavtalen. «Dette er kanskje Norges mest spennende miljøutviklingsprosjekt,» skriver kronikkforfatterne. På bildet (f.v.) Daniel Svendsen, Tore Gustav Drivenes og ordfører Nils Olav Larsen på taket til det gamle kokeriet på Hunsfos da planene ble lansert. Foto: JARLE R. MARTINSEN

Byvekstavtalen fordi vi trenger den

Kristiansandsregionen trenger byvekstavtalen hvis vi skal greie å utvikle lokalsamfunnene videre til det beste for både innbyggerne og næringslivet, og samtidig sikre at biltrafikken ikke skal øke.