Det blir som at staten lokket folk til å kjøpe dieselbiler for dieselen skulle de få kjøpt for en billigere penge enn bensin, samtidig som man var med å spare miljøet. Vel og bra alt sammen. Folk kjøpte dieselbiler i fleng, så går det 10 år, så begynner dieselprisen å krype sakte, men sikkert oppover og snart var vel prisen nesten den samme, forskjellen var i alle fall marginal. Ble miljøet angående utslipp så mye bedre enn blyfri 95 oktan? Nei. Lurt.

Skjelve i buksene

Så kommer EL-bilen på markedet, jøss, kjøp EL-bil og kjør i bussfiler og gratis parkering rundt forbi. EL-bilen er jo veldig bra for miljøet — derunder er det ingen tvil, men når EL-bil-flåten er blitt så stor som den er blitt, så virker det som staten og kommunen begynner å skjelve i buksene, for dette akselererte kanskje litt fortere enn de hadde turd å håpe på. Dette blir for dyrt for oss tenker de, her kan vi suge litt kroner ut av EL-bil-eierne.

Vi kan ikke fortsette å la dem parkere gratis i den grad vi lovet.

Tendensen er der, ser likheten med DIESEL-bilene og prisene, dette blir for dyrt. Det er bare snakk om tid så må EL-bil-eierne betale som alle andre. Det samme gjelder løftet om å kjøre i kollektivfeltene,

For mange elbiler

Det blir dessverre for mange EL-biler i kollektivfeltene og det går ut over busser og taxier, blir nok beskjeden snart. Lurt igjen.

Staten kan altså lure oss trafikkanter med åpne øyne og slippe unna med det, og vi sitter som vanlig og sier til oss selv: Ja ja, akkurat som når bensin- og dieselprisene fyker i været uten at noen mukker. Ja, ja, slik er det. Lurt igjen.