Det eneste håndfaste som stod igjen for offentligheten etter PR-stuntet fra kommunikasjonsbyrået Dinamo, var slagordet «Ja, vi er kanskje litt bortskjemte».

Det slagordet er kastet på historiens skraphaug etter den mottagelse det fikk.

Nå vil kommunen bruke ytterligere 300.000 kroner for å lære mer om å kommunisere med omverdenen.

Med omverdenen? Det er forståelig at Hennig Olsen og Gumpens Auto har behov for å lage kampanjer og slagord som skal profilere bedriftene og få publikum til å kjøpe varene deres.

Men hva er det Kristiansand skal selge? Hvilket budskap er det som skal ut? Kristiansand skal primært levere lovfestede tjenester og ytelser til innbyggerne sine. En oppgave vi regelmessig har avisoppslag om at kommunen ikke makter tilfredsstillende.

Ressursene og pengene ville være bedre anvendt for å forbedre Kristiansand kommune som tjenesteleverandør fremfor å bruke tid og penger på å lage nye slagord.