Heldigvis bare skisser som er produsert av en ingeniør i Norconsult. Og heldigvis er det seks år til broa er planlagt ferdig. Det er enda tid til forandringer i planene.

Kristiansand har nok av konstruksjoner og byggverk som er konstruert og tegnet av funksjonalister! Tinghuset, Reinhardtbygget, Jernbanebroa, NAV-bygget, Sønnikgården, hotell Caledonien o.s.v.

Les også:

I Norge finnes det mange dyktige arkitekter, arkitekter som er berømte også utenfor landets grenser. Nå må det være på tide å slippe til arkitekter som har estetisk sans og kunstneriske evner. Kanskje kan vi få et kunstverk som er i nærheten av Millennium bridge i Newcastle.

Kjære dere som har noe med det, utlys en arkitektkonkurranse for den nye broa mellom Sødal og Eg. Ikke la oss få enda en lite pen bro i byen vår. Og det samme gjelder også for den nye sykkelbroa fra Kjøita til den øvre del av byen. Spar oss for ingeniørtegnede broer. Arkitektene må få tegne broene, ingeniørene kan komme med sine beregninger og små nødvendige korrigeringer i ettertid.

La byen få noen broer over Otra vi kan være stolte av, nyte synet av i all fremtid og vise frem til våre gjester.