Helt og delvis avkledde modeller poserer som om de er i ferd med å ha sex, og kampanjen har skapt sterke reaksjoner. Ikke minst fordi merket er svært populært blant jenter helt ned i 11-årsalderen. Kampanjen er et grelt eksempel på den stadig mer sexifiserte reklamen som rettes mot barn. At det bidrar til uheldig kroppsfiksering som igjen kan virke ødeleggende på selvbildet til unge mennesker, er hevet over enhver tvil. Den sexfikserte kampanjen fra det italienske merket Miss Sixty føyer seg inn i et mønster der motebransjen ikke skyr noen metoder for å oppnå oppmerksomhet og høye salgstall. De spiller på alle strenger gjennom smakløse fremstøt som skal selge stringtruser for sjuåringer og t-skjorter med utilbørlige påskrifter som «fuck me, I'm good» til unge tenåringer.Om det finnes noe som heter forbrukermakt bør den brukes her. Det er vi som forbrukere som må sette grensene. Verken designere eller forhandlere ser ut til å ha noen.