Det var ingen tilbud om ombooking eller hjelp til hotellbooking, eller noe som helst for hjelp fra selskapet til å komme over Skagerrak fra Hanstholm.

Det er riktig at det var litt rufsete vær, men det er langt derfra til «ekstremt» vær. Jeg har fra annet hold fått vite at det ikke kun var været, men også tekniske problemer med en motor som var årsaken til at båten ikke kunne gå. Dette ble det ikke opplyst noe om fra selskapet.

Hvorvidt det skyldes at man da har et annet ansvar for passasjeren vet jeg ikke, da jeg ikke kjenner til hva slags regler som gjelder for transportører i slike situasjoner.

Jeg har reist over Skagerrak med Color Line i mange år, og de har alltid vært behjelpelige med å finne andre overfartsmuligheter, og også hjulpet til med å bestille hotell. Alle flyselskaper gjør det samme, uansett om det er tekniske problemer eller om det er været som er årsak til kanselleringer. Er det andre regler for flyselskaper enn for ferjeselskaper?

Til alle som ha planer om å reise med MasterFerries har jeg følgende å si: Tenk dere godt om, ha med mange penger og fremfor alt; ha god tid.

Dere får ingen hjelp av MasterFerries om det blir dårlig vær. Ingen erstatning utover billettprisen og absolutt ingen service, synes å være MasterFerries svar ved kanselleringer.

Johan P. Nielsen

Kopervik