Som sylfersk digitalredaktør med ferdig vedtak om at pilene på vårt område skal peke rett i taket, er det med all mulig godvilje jeg skrider til verket. Dette er svaret som leder oss inn i fremtiden og brukerne i fristelsen til å betale for innhold, amen.

VG+ gir oss to daglige utgaver, kl. 06 og kl. 18. Ifølge seg selv byr de på det beste fra nett— og papirutgave, ispedd eksklusive tilpasninger for denne deilige plattformen.

Å skli gjennom VG+ ved hjelp av fingertuppene er kult. Og det er kulere enn å surfe i nettleseren. Ingen tvil. Og annonsene får et løft. En ny BMW-modell blir ikke mindre snerten når den cruiser over den slanke plata. De har meg på gaffelen.

Men det eksklusive +-innholdet slår meg ikke. Og akkurat som deg, er jeg en kresen mediebruker. Det beste fra papir og nett, er uansett det eneste jeg bryr meg om.

Sømløsheten og kulheten i vekslingen mellom tekst, bilde og video er bare deilig. På huset her, kommenterer flere at navigasjonen er for lite oversiktlig og ny. Eksempelvis navigasjonsløsningen mellom seksjonen på USA Today føles mer som et løft. I VG+ mister vi av og til oversikten over totalpakken og følelsen av å være begrenset til et lite kikkhull på en stor herlighet lurer.

VG-sjefene er forbilledlig interaktive og har vært i dialogmodus siden lanseringen. De forteller oss blant annet at dette er en førsteutgave som vil bli videreutviklet. Det er en hul unnskyldning for at de ikke har lyktes med alt de ønsket. Vis meg det digitale produkt som ikke skal videreutvikles, takk.

Hvor er Fædrelandsvennen i dette bildet? Jo, vi vil gi deg papiravisen på Ipad og tror det blir en lesevennlig opplevelse og merdistribusjon av dagens hovedprodukt. Veien videre holder vi åpen. Gjennom Media Norge bidrar vi til at konsernet har betydelig utviklingskraft i nasjonal målestokk. Lokalt bestemmer vi selv hva vi lanserer.

Skal vi gi deg en fullblods Ipad-opplevelse med eksklusivt innhold, så må det henge sammen forretningsmessig. Enkelt sagt: Kommer inntektene etter de nye kostnadene? I forrige uke besøkte 2184 Ipad-brukere oss på nettstedet. Det er en bitte liten andel av totalbesøket, men likevel imponerende mange fra en plattform som knapt har vært til salgs nasjonalt.

Vi er der, vi henger med og vi trenger at du er med og gir oss retning, slik som du som svarte meg på twitter og Facebook til denne kommentaren.

Når det gjelder VG+ heller jeg akkurat nå mot at de har lansert kannibalen. Distribusjonen av VG+ er enklere for meg som er heldig og har surfebrettet og betalingsviljen er såpass sterk at jeg er villig til å gi noen kroner mer for nyvinningen enn papiret. En skuffelse ved lanseringen jeg ikke kommer forbi er at det modigste grepet var papirførstesiden i Ipad-ramme. Og at dagen min oppleves som helt den samme.