Planen er å utvide feriesenteret til å bli «Sørlandets mest foretrukne helårs feriesenter». Det er snakk om 1400 nye senger med mellom 150.000 og 200.000 gjestedøgn i året.

I artikkelen nevnes det at nye motorveier gjør det enkelt å komme til Kristiansands-regionen, men det står ingenting om den lokale veikapasiteten, for eksempel på Hølleveien. Akkurat nå skjer det en større endring i trafikkmønsteret ved Nygård skole. Det kommer et gangfelt over Hølleveien, og bussene skal tydeligvis få plass til å kjøre rundt slik at det bare blir behov for busstopp på østsida av veien.

Dersom en hadde tenkt flere år framover, burde det vært planlagt en undergang under Hølleveien med busstopp på begge sider ved Nygård skole. Trafikken på Hølleveien går tett mye av dagen, og det bygges ut nye hus og leiligheter for eksempel på Langenes som vil øke trafikktettheten framover. Det ser heller ikke ut til at folk kommer til å kjøre mindre bil.

Jeg lurer på hvordan det lokale veinettet mellom Tangvall og Åros er tenkt utbygd for å tåle en så sterk trafikkvekst framover.

SI DIN MENING! Vi vil gjerne at du skal bidra med din mening, både på nett og i papir. Send ditt innlegg til debatt@fvn.no

Hva er et godt innlegg? Her er noen tips.