ULLENSAKER: Egeland sliter litt med å finne de riktige ordene for å beskrive denne helga. Teamet reiste til Gardermoen med et håp om A-finale og kunne altså dra hjem med en optimal fangst.

Helga startet imidlertid litt dårlig på treningen da Egeland ødela høyre fram-demper på den gule Mazda-en. Det var ikke mulig å skaffe ny ettersom disse demperne ikke er vanlige lagervarer. I første kvalifiseringsrunde dro han likevel starten og kjørte inn til bestetid, til stor glede for alle i teamet. I de neste tre kvalifiseringsrundene så han seg aldri tilbake og dro alle startene og satte følgelig bestetid i alle kvalifiseringsrundene.

foto
Sigurd Erik Egeland gjorde reint bord under helgens 2.NM runde i rallycross. Foto: Anne Beth Mål Arntzen

Med full poengscore sto Egeland i beste startspor i A-finalen. Atter en gang dro den knallgule Mazda RX7-en av gårde på startstrekka. Egeland var først inn i første sving og holdt ledelsen fra start til mål. Det er sjelden at Egeland tar til tårene, men søndag ettermiddag var det ikke mulig å holde tilbake. En ydmyk sjåfør møtte teamet etter finalen og utrykte stor takknemmelighet ovenfor alle som hjelper til, teamet og sponsorene.

foto
Selv om de er konkurrenter på banen er klubbkollegene i NMK Kvinesdal, Per Magne Røyrås og Sigurd Erik Egeland gode kamerater. Røyrås kjempet seg opp fra C-finalen og kjørte inn til fjerdeplass i A-finalen. Foto: Anne Beth Mål Arntzen

Ekstra moro var det å kjøre A-finale sammen med teamkamerat og tredjeplassinnehaver Stian Søsæther fra NMK Egersund, som kjører en nærmest identisk Mazda RX7 i fargen «racerbilgul». I A-finalen kjempet også fjerdeplassinnehaver og klubbkamerat Per Magne Røyrås med sin Mazda RX8, etter å ha kjempet seg opp fra C-finalen.

foto
Lørdag var flere av sponsorene til Egeland Motorsport invitert til middag i teltet og kunne etter egne vurderinger ikke ha fått en bedre dag sammen med teamet. Foto: Anne Beth Mål Arntzen