Nettsiden singwiththeking.com lar fans fra hele verden synge duett med sin helt Elvis Presley.

Dette er et stunt Sony BMG Music Entertainment har gjort for å promotere albumet «Elvis Christmas Duets».

Du kan måle stemmen din mot kongen selv og Martina McBride på juleduetten «Blue Christmas». Du får din egen innspilling av låten, hvor du synger McBrides del, og Presleys dype stemme vil fungere i samspill med din.

Kan sendes som e-julekort

På nettsiden er det et telefonnummer og en kode som gjør at du kan synge av full hals gjennom telefonrøret. Blir du fornøyd med innspillingen, kan du sende den som elektronisk julekort til venner og familie.

Finner du ut at du synger som en kråke, kan du sende albumversjonen med Presley og McBride i stedet. Inspillingen med kongen er gratis.

— Noen i vårt digitale område kom på konseptet. Det passer så bra til duett-konseptet på albumet, sier underdirektør i Sony BMG Music, JJ Rosen, til nyhetsbyrået AP.

- Bringer Elvis til en yngre generasjon

Siden kampanjen baserer seg på teknologi, mener Rosen at den bringer Presley og hans musikk til en yngre generasjon.

— Vi forsøker alltid å holde Elvis som merkenavn levende, sier han.

Nettsiden ble lansert 5. desember, og har trukket til seg 30.000 sangglade fans fra ni land. Planen er å holde kampanjen gående til en gang i januar.

Lignede Mariah Carey-kampanje

Siden den har vært en så stor suksess, planlegger Sony en lignende kampanje for Mariah Careys kommende samlealbum «The Ballads» i forbindelse med Valentinsdagen.

Tør du prøve deg på Careys høye toner i «Without You»?

Da er det kanskje en mer overkommelig utfordring å synge med Elvis Presley.

Presley er tidenes mest innflytelsesrike og suksessfulle musikkartist, og har solgt 1500 millioner plater verden over.

Rockekongen døde på grunn av helseproblemer og dopmisbruk i 1977, 42 år gammel. 31 år etter sin død tjener Elvis som merkenavn fortsatt millioner, og fansen kjøper alt som har tilknytning til ham.