KRISTIANSAND: — Vanligvis er sånne ting svindyrt, faktisk verre enn å hyre advokater, men vi har fått en veldig fin pris, sier festivalsjef Toffen Gunnufsen.- Hva betalte dere?- Vi fikk det innenfor de rammene som vi brukte til samme formål i 2004. Vi har ikke måttet øke budsjettet på dette området, sier Toffen. - Og det betyr?- Jeg vil ikke si summen, humrer Toffen.Selv er han kjempefornøyd med resultatet. Det er han selv, daglig leder Per Bård Torvik og styreleder Magne Aasheim Knudsen som valgte ut vinneren etter en anbudsrunde. Fem ulike designfirmaer leverte forslag til ny grafisk profil for Quartfestivalen. Firmaet Mission i Oslo falt mest i smak hos Quart-sjefene.- Den gamle Q´en var veldig 90-talls. Jeg er tilhenger av å kalle en spade for en spade. Esso heter Esso, også i logoen sin, forklarer Toffen. Han mener profilen er 60- og 70-talls inspirert, den utstråler psykedelika samtidig som den er tilstrekkelig syrete og rocka. Da Quart ga oppgaven til Mission overleverte de også noen stikkord som skulle hjelpe firmaet på veien, blant annet; «Modernisme», «Sommer, Sol og Sørlandet» og «Hedonisme». - Det gamle uttrykket vårt spriket fælt. Det var hummer og kanari. Det var ingen gjennomtenkt strategi, sier Toffen.- Var det smart å vrake Q´en?- Ja, nå står det Quart - rett fram og veldig tydelig.- Vil du savne makrellen?- Nei, den grillet vi opp i fjor og den kommer ikke tilbake, forsikrer Toffen. - Hvorfor endrer dere grafisk profil?- Vi tenkte å gjøre det i fjor, men nå passet det greit. Det symboliserer på mange måter en ny frisk giv, sier Toffen.