Det har lenge gått rykter om at Lily Allen, som nesten alltid har en Chanel-veske på seg, skal sørge for Chanels street-cred, og fronte Chanels nye veskekampanje.

Nå kommenter Lily Allen selv sin nye karriere, og innrømmer ifølge contactmusic.com at hun er nervøs for å bli offisielt motefjes.

Unaturlig

– Jeg har gjort en modelljobb for et motehus. Jeg føler meg ganske unaturlig foran kamera. Spesielt når jeg jobber med motefotografer som er vant til å jobbe med folk som er veldig forskjellige fra meg, sier hun.

Chanels designer Karl Lagerfeld er kjent for å ha nese for å plukke kjente damer til sine kampanjer. Både Keira Knightly og Nicole Kidman har vært Chanels parfymeansikt. Han regner ellers både Rihanna og Mary-Kate og Ashley Olsen blant sine faste første rad-fans til visningene sine.

Muse

Lagerfeld har lenge vær begeistret for Allen, og har tidligere utpekt henne som sin muse og inspirasjonskilde. Han skal ha lagt merke til at hun nesten alltid bærer veskeklassikeren Chanel 2.55. Vesken fikk det navnet fordi den første utgaven ble produsert i februar 1955. Coco Chanel ønsket en veske som frigjorde begge hendene, og slik ble Chanel 2.55 til. Den har siden vært en klassiker og er stadig i produksjon, og i flittig bruk av de som måtte ha råd til den.

– Jeg følge meg alltid litt ukomfertabel siden jeg ikke er så høy, og bruker størrelse 38. Det kan være litt skremmende dette, men ganske morsomt også, sier Lily Allen om sin nye jobb.

Egne smykker

Chanel-kampanjen er bare en del av Lily Allens nye motekarriere. Hun skal ifølge contactmusic.com også snart lansere sin egen smykkekolleksjon som visstnok skal være i butikkene innen årsskiftet.

Her kan du se og høre Lily Allen i rød ballettlignende kjole og joggesko i videoen til hennes hit «LND».