Lørdag 31. januar står Gary Barlow, Howard Donald, Jason Orange og Mark Owen på scenen under «Gullfisken» på TV 2, når årets beste reklamefilm skal kåres. Boybandet fra Manchester ble dannet i 1990, og har hatt 11 nr. 1-hiter bare i England, blant annet slageren «Back for good».

Take That skal spille én låt under showet, men blir ikke være med på noe opplegg etter sendingen.

Legendariske

– Dette er fantastiask moro. Take That er et legendarisk boyband. De er superstjerner og topper listen for artister som vi ønsker å ha med i showet, sier Hanne Dankertsen, presseansvarlig for «Gullfisken».

– De kommer ens ærend for dette og flyr rett inn til sending og rett ut igjen.

Dankertsen lover tradisjonen tro frekke reklameparodier og god underholdning. De er svært fornøyde med artistene de har fått. I tillegg til The September When spiller Hayseed Dixie på norsk!, røper Dankertsen.

– Det blir utrolig morsomt, sier hun.

Solveig Kloppen og Helén Vikstvedt er programlederne for årets program.

Populære

Etter et mye omtalt brudd skrev Take That pophistorie med gjenforening og slipp av albumet «Beautiful world» i 2006 – denne gang uten Robbie Williams. Fansen hadde ikke glemt yndlingene sine: Albumet gikk til nr. 1 i England og solgte 2,5 millioner eksemplarer bare i Storbritannia.

2. desember ga bandet ut albumet «The Circus».

Norske nummer

I tillegg til Take That, The September When og Hayseed Dixie – på norsk! – opptrer også DDR med Atle Antonsen, Johan Golden og Bente Boman i spissen, i tillegg til Björn Gustafsson — sveriges nye komikerstjerne.

Dankertsen er også veldig fornøyd med å ha svenske Björn Gustafsson.

– Han er så bra. Han er superstor i Svergie, og nå tror jeg Norge også kommer til å få øynene opp for ham, sier hun.

«Gullfisken» sendes direkte på TV 2 lørdag klokken 21.40.