(Det blir i denne filmen markert ved at to siklende bikkjer er kalt Peter og Dudley). Det er Brendan Fraser (kjent for "George of the Jungle" og "Mumien") som tolker den unge, tafatte og slitsomt imøtekommende Elliot. (Vi kjenner alle en Elliot, noen av oss har en rem av han også) Men bak sin drinkveltende keitethet er det en seig vilje hos Elliot. Og se så: En dag blir han kontaktet av Djevelen. Ikke har Djevelen hov, ikke har han horn, ikke har han demoniske øyne, ikke spyr han ild. For det er Elizabeth Hurley som er Djevelen, og hun er per definisjon sexy. Hvis du har vært i Indre Sibir de siste åtte årene, vit da: Elizabeth Hurley er en av Storbritannias store kjendiser. Hun er ex-modell, skuespiller og filmprodusent. Og ex-dama til skuespiller Hugh Grant, han fra "Fire bryllup og en begravelse", vet du. Hun turnerer djevelrollen mer som en form for kabaretartist enn som en skuespiller. Hun poserer mer enn hun spiller, du får iblant følelsen av at det er åpningen av et strip tease-show hun gjennomfører. Djevelen tilbyr Elliot oppfyllelsen av sju ønsker, mot at Djevelen får hans sjel. Han aksepterer. Han blir i turbofart colombiansk narkobaron, overfølsom kunstner, et digert brød av en baseballspiller, en suksessombrust forfatter m.m. Men noe er alltid i veien: Han lykkes likevel ikke med damene! Tross mange og store bevegelser, tross mye pågående rytme, tross farvesterke og eksotiske tablåer, tross mange muskuløse opptrinn, blir det ikke mer enn litt krampaktig, hult larmende og sjarmeforlatt over dette opuset. Til tross for Brendan Frasers uomtvistelige talent for både det buldrende komiske og det patetiske og/eller tafatte, og Liz Hurleys seksuelt betonede solospill. (Selv om hun oftest spiller mot Brendan Fraser, er det solospill hun bedriver) Næh, vi foretrekker den britiske originaltappingen. Den var mer avdempet, den var roligere, og den var tørrere. Likevel etset den sterkere. BEDAZZLED — FANDEN ER LØS

USA 2000

Regi: Harold Ramis

Produsent: Harold Ramis og Trevor Albert.

Skuespillere: Brendan Fraser. Elisabeth Hurley. Frances O'Connor.