KRISTIANSAND: Kristiansand kino er med i flere prosjekter for å ruste seg til kamp mot privatisering av kinobransjen i Norge:KINOERS IDENTITET. Bergensfirmaet Kulturanalytikerne holder på å sammenlikne den private kinoen Sandvika kino og den kommunale Kristiansand kino. Målet er å se om det finnes noen ulikheter mellom privat og offentlig kinodrift på følgende områder: På selve filmutvalget, på publikums oppfatning av filmtilbudet og servicen og av de ansattes oppfatninger og opplevelse av lojalitet og tilknytning til bedriften. Målet er å se om eierformen påvirker identitetsfølelsen.SOMMERKAMPANJE. Besøket på norske kinoer er på et lavmål i mai og juni. Film&Kino lokker importselskapene til å slippe store filmer i denne perioden med at Film&Kino skal betale markedsføringen. Det planlegges en massiv annonsekampanje for å få publikum til å oppsøke kinoen i denne dødperioden.KINO SOM KONFERANSESENTER. For å skaffe ekstra inntekter til kinoen har Petter Benestad utviklet Fønix kinosenter til også å være et konferansesenter på dagtid. På tre år er inntektene til dette økt fra 50.000 kroner til 350.000 kroner. Kinosjefen ønsker å videreutvikle denne utleievirksomheten, og peker i et notat på en rekke forhold som må rustes opp dersom en kino skal bli et kongressenter som tilfredsstiller profesjonelt og krevende kunder. Dette gjelder lys— og lydforhold, servering, samarbeid med hotell mm.NY KINOSAL. Benestad ber kinostyret bevilge 63.000 kroner så Kristiansand kino kan planlegge bygging av en ny kinosal med 250 til 300 plasser, samt utvide lobbyarealer, forbedre uteplassen, lage ny fasade på kinobygget og to nye kontorer og møterom. Kinostyret møtes tirsdag 28. mars.