Men parallellen holder bare en stykke på vei. Barscenene i "Coctail" var integrert i handlingsstrukturen, her føles bar-scenene fra "Coyote Ugly" om en form for vilter bonus. For mens baren i "Coctail" var et helt fiktivt sted, er Coyote Ugly en helt autentisk bar i New York. Og egentlig er dette en høyst konvensjonell og spinkel film en ung kvinne fra New Jersey som drar til New York med håp og drømmer om å slå gjennom som låtskriver. Underveis i sin strid for å oppfylle sine låtskriverambisjoner, havner hun for en periode som bartender på Coyote Ugly, et sted der de kvinnelige bartenderne dominerer atmosfæren fullstendig. Og deri ligger filmens vitalitet. Sekvensene fra Coyote Ugly har het temperatur, de er huggende velopplagte, for ikke å si ville, de er kjappe og poengterte, du føler de besitter en smellende autentiskhet. Men å kalle filmen for "Coyote Ugly" er helt på grensen til å være løgnaktig. Filmen har lange sekvenser fra Coyote Ugly midt i, jada. Men ellers er den, som allerede påpekt, en meget konvensjonell og flat skildring av "Ung jente fra provinsen som slår gjennom som låtskriver i storbyen". Men skulle en havne i New York engang, vet en hvor en vil dra.Coyote Ugly.

USA 2000. Regi: David McNelly.

Manus: Gina Wendkos.

Produsent: Jerry Bruckheimer. Chad Oman.

Skuespillere: Piper Perabo. Adam Garcia. Maria Bello. Melanie Lynsky. Izabella Miko. John Goodman.