Superbowl-finalen samler hele USA foran tv-skjermene. Det snakkes om 90 millioner seere. Forståelig nok: andre underholdere sliter med å trekke publikum denne helgen.

Hva gjør de? Det ser ut til at Hollywood har funnet trikset, melder Reuters. Premierefilmene denne helgen må myntes på dem som ikke bryr seg om amerikansk fotball.

Skrekk og kjærlighet

Og det er skremselsglade menn og kjærlighetssugne kvinner.

Skrekkfilmen «The messengers» åpnet godt denne helgen, og spilte inn 14,5 millioner dollar. Filmen handler om et illevarslende mørke som senker seg over en solsikkefarm i North Dakota. Barna ser noe de voksne ikke ser, men hva er det?

Det er ikke klart når filmen får premiere i Norge.

Andre gjorde det dårlig

Den andre gruppen kinogjengere denne helgen er jenter som verken er interessert i å se på fotball eller heie på som cheerleadere.

«Because I said so», en romantisk komedie med Diane Keaton og Mandy Moore, var nest mest sett i USA i helgen. Filmen traff særlig unge kvinner.

Filmene som hadde premiere helgen før Superbowl gjorde det ekstremt dårlig søndag.

Sony har gjort det før

Det er ikke noe nytt at det er en Sony-film som topper kinolistene Superbowl-helgen.

Sony har nemlig satset på dette, og har hatt flest besøkende alle de siste sju årene. Neste år er nok en skrekkfilm planlagt: «Prom night» skal ha premiere Superbowl-helgen 2008. Se traileren til «The messengers» her.

Lurte du på hvem som vant Superbowl?

Favoritten Indianapolis Colts slo Chicago Bears. Vil du vite mer, les på Superbowls egne nettsider.