KRISTIANSAND: De lokale popstjernene Erik Faber, Maria Arredondo og Thom Hell ble alle hentet ned til den franske riviera for å underholde på fest i regi av Hennig-Olsen Is. — Vi hadde et salgsmøte med såkalt kickoff i Cannes, og da var det helt naturlig at vi også leide inn underholdning, bekrefter administrerende direktør Paal Hennig-Olsen. Med vel 160 tilhørere i salen spilte tre av de største musikerne i Kristiansand på iskremfest i den franske glamourbyen. Med i underholdningspakken fra scenekanten var også de to tv-kjendisene Thomas Numme og Harald Rønneberg, kjent fra Senkveld på TV 2. Paal Hennig-Olsen vil ikke røpe hva arrangementet kostet. - Det er ikke spesielt dyrt i Cannes i februar. Om sommeren er prisene her nede formidable, men nå på vinteren er det helt ok. Det ville nok kostet like mye å arrangere noe tilsvarende i Norge, sier Paal Hennig-Olsen. Å leie inn artister til såkalte «events» er ofte betydelig dyrerer enn normale konserthonorarer. Samtidig er det slik at de fleste artister hater å bli forbundet med godt betalte firmakonserter. Flere kjendi-iser

Det er imidlertid ingen tilfeldighet at Hennig-Olsen hyret inn tre av de mest profilerte musikerne fra Sørlandet til kickoff-festen. Den lokale iskremprodusenten satser knallhardt på å profilere seg gjennom unge, lokale kjendiser denne våren og sommeren. I den rykende ferske brosjyren «Istiden 2005», der de nye produktene for inneværende iskremsesong lanseres, er det et sjeldent slagkraftig stjernelag som har latt seg kjøpe av iskremprodusenten. Erik Faber - popstjerneMaria Arredondo - popstjerneThor Hushovd - sykkelproff Andreas Thorkildsen - OL-vinner i spydkastNila Håkedal - SandvolleyballstjerneElliot Engseth - Barne-tv-kjendisTrond Moi - mesterkokk Janne Formoe - skuespiller Alle disse åtte kjendisene er vaskeekte sørlendinger, og de fleste har oppnådd både nasjonal og internasjonal anerkjennelse og suksess. Thom Hell var kun med på konserten i Cannes, han bidrar ikke med sitt blide ansikt i et allerede ferdigtrykket reklamemagasin. Skryter av isen

I den nye store sommerbrosjyren til Hennig-Olsen blir hver enkelt av kjendisene viet én helsides bildeannonse, hvor de med egne ord skryter uhemmet av Hennig-Olsens produkter. «Jeg er nok ingen typisk is-elsker, men når jeg spiser is er det alltid Hennig-Olsen», forsikrer Erik Faber i sin reklametekst - samtidig som han røper at et av hans første barndomsminner var at «pappa spiste en hel båtis i to biter». «Før likte jeg best Friskis, mens mamma like best sommeris», avslører Nila Håkedal.Janne Formoe forteller at den lokale isen får henne til å tenke på «sommer, sol og Sørlandet. Deilig å spasere langs sjøen på Fiskebrygga i Kristiansand». Paal Hennig-Olsen er tydelig stolt over å ha fått med seg det lokale stjernelaget i den nye brosjyren, men vil likevel ikke røpe for mye på nåværende tispunkt. Firmaet liker svært dårlig at Fædrelandsvennen har fått fatt i brosjyren. Hennig-Olsen er livredd for at de argeste konkurrentene skal få vite hvilke nye produkter som skal lanseres i vår. - I selve brosjyren har vi fokus på lokale folk og de nye produktene, sier en ordknapp Paal Hennig-Olsen.Like ordknapp er Erik Faber når spørsmålet om honorar bringes på banen. Det er ingen tvil om kjendisens har blitt godt betalt for å stille i en såpass personlig vinklet reklamekampanje. Det popstjernen imidlertid vil si er at Hennig-Olsen skal ha ros for å bruke lokale krefter i kampanjen. - Jeg mener det er positivt at en lokal bedrift bruker lokale mennesker i en slik kampanje. Det bidrar til å sette Kristiansand på kartet, sier Erik Faber.Hvorvidt kjend-isene kan bidra til å øke salgstallene til Hennig-Olsen gjenstår å se{hellip}