ARENDAL: Første episode av dokumentarserien hadde fokus på alkoholsmugling fra Tyskland til Norge.

Arendalitt og daglig leder for Novemberfilm, Kjetil Johnsen, fulgte smuglerkongen Erik Fallo da han smuglet store mengder alkohol over svenskegrensa.

— Insider har som ambisjon å tilføre kunnskap, og å synliggjøre utfordringer, slik at samfunnet i åpenhet kan ta stilling til problemene. Det gjør vi med helt vanlige journalistiske metoder, sier kommunikasjonsdirektør Svein Tore Bergestuen i TVNorge.

— Dette er overveldende tall, vi har ikke vane til å kommentere seertall, men vi kan ikke legge skjul på at vi er veldig tilfreds, sier daglig leder i Novemberfilm, Kjetil Johnsen, til fvn.no.

12,2 prosent av mannlige tv-seere mellom 12 og 44 år fulgte programmet.

— Folk reagerer stort sett positivt og synes at det var et spennende, innholdsrikt og annerledes program, sier Johnsen.

100.000 fulgte Insider-premieren. Foto: MAX