K-Fed hadde alt – ei flott kone, to barn og et debutalbum på markedet. Så skar det seg, og sånt blir det reklamefilm av.

Ved hans side

For når livet forandrer seg over natten, da er det godt man har forsikring, hva?

Det er i hvert fall budskapet i den nye reklamefilmen K-Fed er med i.

Der går han fra å være kul hip-hop-stjerne med bling-bling-faktor, til å jobbe i en hamburgerkjede.

Forsikringsselskapet Nationwide står last ved hans side. Deres slagord er nettopp «On your side».

Superbowl

Tv-reklamen skal ha premiere på amerikansk fjernsyn under Superbowl-finalen.

Dette er den absolutt dyreste reklametiden i USA.

– Ingen personifiserer vårt budskap bedre enn Kevin Federline. Vårt samarbeid med Kevin viser verden at han har humor, sier Steven Schreibman, reklamesjef i Nationwide til Business Week.

I en pressemelding fra selskapet sier Schreibman at K-Fed ler sist når han klarer å gjøre narr av seg selv.

«Fallende» stjerner

– Konseptet «livet kan forandre seg fort» ble skapt for å minne folk om å være forberedt på framtiden. Vi bruker humor og en kjendis til å nå fram med en seriøs beskjed, sier reklamesjefen.

Reklamen er den tredje i rekken der «fallende» stjerner deltar. Rapperen MC Hammer og modellen Fabio var før K-Fed.

Det var i november 2006 at Britney Spears søkte om skilsmisse fra Kevin Federline. De har to barn sammen, og var gift i to år.

Kevin Federlines debutalbum «Playing with fire» solgte bare 6.500 eksemplarer da det kom ut i fjor høst.