Det nye nettstedet skal by på populære TV-serier som "24" , "House" og "Heroes". I tillegg vil man også kunne se filmer som "Borat" og "The Devil Wears Prada", melder forbruker.no.

Fox sender mange av USAs mest populære serier som American Idol, Prison Break, The Simpsons, Family Guy og American Dad, for å nevne noen. NBC har blant annet bydd på Donald Trumps TV-suksess " The Apprentice", Saturday Night Live og den amerikanske versjonen av The Office. Nå forener altså disse gigant-selskapene krefter.

Årsaken til at TV-selskapene Fox og NBC Universal nå danner en allianse, er for å få større kontroll over hvordan serier og filmer blir brukt på nettet. De har også ytret fram et ønske om å heve kvalitetet på videoene som blir lansert på nett.

– For første gang kan brukerne få akkurat det de vil: Profesjonelt produserte filmer levert på nettsider de allerede bruker, sier sjef i Fox-channel Peter Chernin til BBC.

Den nye tjenesten har allerede sikret seg distribusjon på ledende portaler som Yahoo, AOL, MSN og MySpace. Analytikere BBC har snakket med mener likevel at YouTube ikke vil ta skade av alliansens fremstøt på nettet.

– Det er plass til mange flere spillere, men det er uklart hvordan det nye innholdet vil passe inn, sier analytiker i Pali Capital, Richard Greenfield til BBC.