Burnout-serien har helt fortjent blitt enormt populær på alle plattformer. Det er et eller annet ekstremt tilfredsstillende med å kjøre bil i ville hastigheter, og tvinge motstanderne til å kjøre av veien og mose inn i autovernet med voldsomme eksplosjoner.

Og det er klart at noen tenker at det må da kunne være mulig å gjøre dette enda mer ekstremt. Hva blir løsningen? Skytevåpen, selvfølgelig. Som om det ikke skulle være nok å kunne brase inn i hekken på motstanderne for å vippe dem ut av veibanen, har man i Full Auto montert alt fra maskingeværer til rakettvåpen på panseret på fantasibilene. Og ikke som i Wipeout, der du plukker opp ammo underveis, neida, her kan du holde avtrekkeren i bånn nesten fra start til slutt av løpene, med unntak av når våpnene blir varme. Resultatet er et så voldsomt kaos at det vipper over grensen til det latterlige. Du kan til og med skru tiden tilbake etter du har tatt en dårlig sving. Selv om både actionspill og kjørespill kan være bra hver for seg, blir kombinasjonen litt som bløtkake med ribbesmak.

Nå skal det sies at også Burnout er litt latterlig, på sin egen unike måte. Men det funker. Det gjør ikke Full Auto. Finpussen mangler, og etter en kort stund føles det bare som om du gjør akkurat det samme om igjen og om igjen, uten mål og mening. Kontroll og alt annet minner om suksesspillet fra EA, men Full Auto er og blir en dårlig kopi. Det hjelper ikke med ganske fin grafikk og superblank Xbox 360-lakk på bilene. Det er bare ikke noe moro. Rett og slett. TORE SAND

Full Auto

Utgiver: Sega

Sjanger: Actionracing

Alder: 12+

Plattformer: Kun Xbox 360