Gjennomsnittlig har hver episode av «Skal vi danse» trukket 747.000 seere i høst, med en markedsandel på 44,9 prosent. I vår, da Tshawe Baqwa til slutt stakk av med æren og den store pokalen, var snittallet 708.000. Men markedsandelen var høyere, nærmere bestemt 46,2 prosent. Det betyr at det totalt sett har vært atskillig flere folk foran skjermen i Norge i høst enn i vår.

Dette bekrefter tendensen som har vært rapportert tidligere, at det er rekordhøye seertall i Norge i høst. I oktober så hver nordmann 178 minutter tv hver dag, noe som er det høyeste tallet noensinne. Også Norges desidert mest sette tv-program, «Nytt på nytt», har hatt høyere seertall i det siste.

Flere har påpekt at tv-tittingen stiger på grunn av den pågående finanskrisen fordi folk velger å holde seg mer hjemme når lommeboken er slankere. Men det er også klart at forskjellige varianter av «Skal vi danse» for tiden er verdens mest populære tv-program, og at tendensen også fra andre land er at populariteten øker hver sesong fordi konseptet blir stadig mer kjent.

Med denne suksessen kommer nok norske kjendiser til å fortsette å stå i kø for å delta i det populære showet, for TV2 kommer garantert til å gå for en ny sesong.

Et annet program som bare øker tilslutningen i høst er NRK1s kontroversielle dokumentar/realityserie «Den store reisen». Programmet har løftet lørdagskvelden tilbake til gode, gamle høyder for NRK, og det har i flere uker danket ut sikre vinnere som «Kvitt eller dobbelt» og «Grosvold» på oversikten.