KRISTIANSAND: Siden forrige festival har mobilabonnentpakken djuice forandret logo, og det er den gamle logoen som nå pryder armbåndene.

— Det synes vi er veldig synd. De har trykket riktig logo på alt materiell bortsett fra på armbåndene, sier sponsorsjef i Telenor Petter Svendsen. Det er snakk om rundt 10.000 ukespass, som festivalgjengere må bruke under hele uken, og som de ofte i tillegg har på seg i lang tid etterpå som minne.

Svendsen har jobbet mot Quartfestivalen i mange år, og det er første gang han opplever en feil. Men han påpeker at det er viktig å finne ut hvor feilen har oppstått.

— De har jo brukt samme selskapet til å trykke opp armbåndene i mange år nå, så det kan godt være at det er noen der som bare har trykka på knappen og kjørt båndene til trykking. Men det er jo bare spekulasjoner, understreker Svendsen.

Quartfestivalen har av tidsmessige grunner ikke mulighet til å trykke opp nye armbånd. Det er to måneders leveringstid på båndene som blir produsert i utlandet.

Vil dere kreve noen økonomisk kompensasjon fra Quart?

— Det er det for tidlig å si noe om. Vi får ta ett møte med Quart når uka er omme, etter festivalen. Nå har får vi ta festivalen først, også får alt annet komme etterpå, sier Svendsen.

Festivalsjef Jørgen Skauge synes saken bare er et hendelig uhell.

— Vi har lagt oss helt flate. Dette er noe som ikke skulle ha skjedd, og som vi håpet ikke skulle skje, men det er en menneskelig feil som har skjedd under produksjonen, sier festivalsjef Jørgen Skauge.

Skauge har fått signaler fra Telenor om at dette ikke vil påvirke senere samarbeid.

— Vi har en god dialog med dem, og det kommer ikke til å bli noe etterspill av dette. Vi skal ha et snarlig møte hvor vi vil se på løsninger for hva som kan bli gjort, sier Skauge.

Han vil ikke kommentere hvor mye Telenor har betalt for å komme på armbåndene, eller hvor stor PR-verdi det har.