OSLO: Ny programleder av året, Guri Solberg åpnet sendingen syklende i god Brelett-stil. Ikke mange minuttene inn i sendingen spøkte programlederen med ukens heteste potet. Den fiktive hilsenen fra Valla lød: ”Så udugelige dere er! Og Try du blir stadig mer skalla, hilsen Gerd Liv Valla”.

Seieren ble overlegen og Gullfisken 2006 gikk til Try Reklamebyrå for Norges Blindeforbund. Byrået sto for årets storfavoritt som alle trodde skulle vinne: «Grandiosa Lørdagspizza». Filmen fikk Sølvfisk for mars måned, og ble raskt finalist under kveldens kåring. Byrået gikk altså hjem med seieren, men det skulle bli filmen med hundevalpen som får hevn, som gikk til tops. Vinnerne var mildt sagt overrasket over seieren og takketalen var ikke klar, men det var tydelige glade vinnere.

— Vi må takke Norges Blindeforbund for å ha kjøpt en fantastisk ide!

Try reklamebyrå hadde hele fire filmer i finalen. Tre byråer hadde to finalebilletter hver: Bates, McCann og Dinamo. Kitchen og DDB er representert med én finalist hver. Hver måned i 2006 kåret Sølvfiskjuryen - sammensatt av folk fra reklamebyråer og annonsører, månedens film. Hver av disse tolv Sølvfiskene kjempet om tittelen Gullfisken 2006. Det er seerne som verdt år stemmer frem vinneren av Gullfisken mens direkteshowet pågår. I år ble seerne underholdt av blant annet Morten Abel før avstemmingen var over. Det ble som vanlig parodiert med alt fra gitarkamerater, kongefamilien og selvsagt legendariske reklamefilmer.

Dette var andre gang Try Reklamebyrå vant Gullfisken, første gang var i 2002. Se video av vinnerfilmen hos TV2 her.