I Hollywood er målet å alltid bli sett og da H&M skulle lansere sin Madonna-kolleksjon i Los Angeles, hva var vel mer naturlig enn å føre opp bildet av superstjernen på en hel hotellvegg?

Spredt over flere etasjer av Roosevelt Hotel henger en megastor plakat av Madonna i kjent positur. Ingen jantelov i L.A., nei.

Jobbet tett med designer

Dette er andre gang Madonna bidrar i det svenske kleseventyret Hennes & Mauritz.

I august i fjor frontet sangerinnen og hennes turné-ensamble fra «The Confessions World Tour» en kampanje for billigkjeden.

En spesialdesignet Madonna-joggedress frontet hele kolleksjonen, mens de 150 andre deltakerne plukket ut H&M-klær de selv mente reflekterte deres egen stil.

Men i runde nummer to har Madonna vært mer involvert, skal vi tro H& M. På hjemmesidene deres står det at Madonna har jobbet tett med sjefsdesigneren Margareta van den Bosch.

Kolleksjonen skal visstnok gjenspeile artistens unike stil: — Superfeminint, klassisk og moderne.

Fjerde rikeste kvinne

— Min kjærlighet til mote gjennom tidende er ingen hemmelighet. Å jobbe med Margareta van den Bosch og H&M var en spennende og kreativ utfordring for meg. Jeg er svært fornøyd med resultatet, uttalte Madonna i en pressemelding.

Hun la også til at hun gledet seg til å bære M by Madonna sammen med resten av verden.

Men det er ikke bare design og klær som står i hodet til den driftige damen. I tillegg til sin musikalske suksess gjennom flere tiår, har hun også skrevet flere bøker, spilt i filmer og er aktiv i den jødiske trosretningen kabbala.

I 2007 var hun den fjerde rikeste kvinnen i verdens underholdningsbransje, etter Oprah Winfrey, J.K. Rowling og Martha Stewart.

Hennes & Mauritz ble grunnlagt i Sverige i 1947 og på midten av 60-tallet kom den første H&M-butikken til Norge. I dag har kjeden over 1.300 butikker i 24 land.

Tidligere har både designerne Stella McCartney og Viktor & Rolf hatt et sortiment via H&M.