Forrige gang vi spilte Ridge Racer, var det på PSP. Spillet viste hva Sonys håndholdte maskin var god for, og er fremdeles et av de kuleste spillene til konsollen. Nå er Ridge Racer 6 klart til Xbox 360, men holder dessverre ikke helt mål. Ikke at spillet egentlig er så dårlig, men etter Project Gotham Racing 3 og Need for Speed Most Wanted, skal det litt til å hevde seg.

Som før, er det om å gjøre å holde gassen i bånn tvers gjennom alle løpene. Når du kommer til en sving trykker du lett på bremsen så du går inn i en sladd som varer gjennom hele svingen. På denne måten lader du opp nitroboost. Dette bruker du til å få litt ekstra trøkk når du skal forbi en gjenstridig motstander.

Spillet virker til å begynne som om det er kjempesvært. Du blir forespeilet at du må gjennom over 100 forskjellige løp, men stort sett er det bare varianter av noen få baner forlengs og baklengs, så du går ganske fort lei.

Grafikken er ikke så imponerende som PGR 3 eller NFSMW, og du blir rett og slett litt lei av lyden etter hvert. De samme sladdelydene i timevis kan bli litt mye av det gode. Dessuten har spillet en ekstremt irriterende DJ som kontinuerlig gnåler om at, «heisann, der var det en som brukte nitro», og etter kort tid kommer du til å ha mest lyst til å finne ham og kjøre over ham. Og så rygge tilbake for å være sikker på at han holder kjeft. Alternativt kan du skru ham av under lydinnstillinger.

Jeg får ikke noe kick av Ridge Racer 6, det eneste spillet gjør for meg er å ødelegge kjøreteknikken jeg har lært opparbeidet i Project Gotham Racing 3. Hvis ikke du allerede har gjort det, vil jeg heller anbefale å prøve deg på høyeste vanskelighetsgrad i det glimrende racingspillet fra Microsoft enn å nøye deg med denne middelmådigheten.

TORE SAND

Ridge Racer 6

Utgiver: Namco

Sjanger: Racing

Alder: 3+

Plattformer: Kun Xbox 360