De har gjort årets bransjestunt så langt her hjemme. Folkelige D.D.E. og plateselskapet Mbn har valgt å gjøre som AC/DC og Eagles gjorde i USA med sine siste plater, nemlig å distribuere dem via butikker. Skal du kjøpe D.D.E. sitt tolvte studioalbum, må du innom Reitangruppens Rema 100, 7-eleven eller Narvesen.

Dette resultatet av platebransjens krise og artistenes rystende grep for å holde på sitt store publikum lar vi ligge dødt i denne omgang, og heller konstatere at D.D.E. har laget sin beste plate på ti år. Det får de først og fremst til på grunn av et sett med fengende og ålreite låter, pluss produsent Ronny Wikmarks sin vesle touch av ny poplyd som kler bandet godt.

Dette skjer uten at D.D.E. fraviker særlig mye fra sin sedvanlige suksessformel, men de låter likevel friskere enn på lenge. Tittelkuttet blir helt sikkert en konsertfavoritt, og mange av de andre låtene er det greit å høre på i bilen eller hjemme.

Bandet hyller sitt forbilde Åge Aleksandersen på «Ridder i ei storbynatt», og det låter minst like bra på en ballade som «Når ordet e sagt». Så får vi bare se om D.D.E. når like mange som før via sin begrensede distribusjon.