KRISTIANSAND: Tidligere sponsorsjef for Quartfestival, Jon Døviken, la torsdag ut litt over 500 saccosekker, som egentlig skulle vært brukt i chill-området i Bendiksbukta under festivalen, til salgs. Responsen har ikke latt vente på seg.

Se TV-reportasje fra sacco-lageret— Det vært en helt vanvittig respons. Det har vært veldig hyggelig og bra for vår del, sier Døviken til fvn.no, om saccosekkene som nå selges for 600 kroner per stykk.

Torsdag og fredag ble 150 sekker solgt. I tillegg til noen sekker som er solgt tidligere, begynner er rundt en tredjedel av saccosekkene solgt. Han tror det er en aldri så liten smitteeffekt når folk får se hvordan sekkene ser ut.

— Jeg tror det blir litt smitteeffekt i dette. Mange har hentet sekker og når folk ser hvor kule sekkene er tar de kontakt med andre. I løpet av et par uker tror jeg vi er utsolgt, sier Døviken.

- Hvorfor har folk falt for sekkene?

— Det er nok en kombinasjon. Folk synes at det er veldige kule sekker. De er litt annerledes i forhold til sekkene som ble solgt for 20 år siden. Det er nok også en del nostali, og det gjør ikke akkurat nok at det står Quarten på sekken. Det er nok litt eksotiske med Quart 08 som det aldri ble noe av, mener Døviken.

Saccosekkene skulle etter planen blitt brukt i Bendiksbukta, men sekkene nådde aldri Quartfestivalen.

— Det er Salt Group AS som står som eier. De holdes ikke utenom boet og egentlig skulle Quartfestivalen betalt for de. På grunn av forskjellige omstendigheter ble det til at vi organiserte bestillingen av sekkene for Quarten. Mitt firma ordnet med produksjon og transport, og av gitte årsaker betalte vi de 30 % som kreves for å sette i gang produksjon. Alle vet jo hva som skjedde med festivalen, og da det skjedde var de på vei til Kristiansand. De har aldri vært innom boet og har heller ikke betalt for de, sier Døviken.

Se TV-reportasje fra sacco-lageret