KRISTIANSAND: Q-logoen er en av Norges mest kjente og profilerte merkevarer, men nå akter investorene Buli og Eftestøl å gjøre krav på logoen. Via deres advokat gjøres dette klinkende klart overfor festivalens styreformann i brevs form.— Utvalget er formodentlig kjent med at i tilfelle avtalen (med Quart Rett AS, red. anm.) ugyldiggjøres, vil rettighetene til logoen tilbakeføres til Quart Promotion AS (nå Buli & Eftestøl Eiendom AS). Det firma som utarbeidet logoen ble engasjert av Quart Promotion AS, som også ble fakturert - og betalte for - arbeidet, skriver Skajaa.I forrige uke ble det klart at festivalen har hevet avtalen med Buli og Eftestøl. Booking- og designansvarlig i Quartfestivalen, Alf Solbakken, fnyser av disse påstandene.- Jeg har nettopp sjekket rettighetene rundt logoen. Det var for dyrt å registrere logoen i inn- og utland, derfor ble det heller ikke gjort. Ingen har formelle rettigheter på logoen, men den forbindes med Quartfestivalen og blir derfor værende hos oss, sier Solbakken. Vil du lese mer? Se vår papirutgave.