KRISTIANSAND: — Vi må nesten holde hverandre fast. Egentlig har vi mest lyst til å hoppe opp og ned på gulvet i pur glede, sier redaktør Hege Aasgaard og hopper litt opp og ned i nettopp pur glede. Administrerende direktør Belinda Bjerke nøyer seg med å strekke hendene over hodet mens hun blottlegger alt av jeksler.- Jeg var helt skjelven da jeg hentet magasinet på trykkeriet. Det var en helt ubeskrivelig følelse, sier Belinda.Nå - én time senere - tirsdag morgen, sitter de to gründerjentene med hver sin baby i hvert sitt fang. Stemningen på kontoret til det rykende ferske bymagasinet Absolutt KRS minner ikke så rent lite om en fødestue i minuttene etter at skaperverket har sett dagens lys. - Jeg er utrolig fornøyd, ler Hege Aasgaard og stryker magasinet varsomt over ryggen.- Jeg gleder meg mest til å se bladet rundt kafébordene omkring i byen. Se at folk faktisk sitter og leser det vi har laget, sier Belinda. Jobbet i bilen

Etter rekordraske syv ukers svangerskap sitter de nå med det 86 sider tykke gratismagasinet i fanget. Begge uten bekkenløsning, men med både våkennetter og svettetoker friskt i minnet.- Dette første magasinet ble laget før vi fikk eget kontor. Vi har hakket tenner og frosset fingrene blå i studioet til Per Fronth, og vi har skrevet og designet hjemme hos hverandre. Vi har faktisk jobbet i bilen også, forteller Hege og Belinda mellom latterkulene. De har begge tidligere stått for mye av arbeidet bak reklamebladet Live In.I første nummer er den nye babyens ansikt utad ingen ringere enn erkesørlending Kåre Valebrokk - naturligvis en skremmende visuell tanke for enhver vordende mor - men Aasgaard innrømmer at de begge falt pladask for den rynkede TV2-høvdingen etter å ha intervjuet ham.- Han er sørlending på sin hals, men likevel så utrolig langt unna den stereotypen som tegnes av oss sørlendinger. Han kan få seg til å si nesten hva som helst og likevel slippe unna med det, sier Aasgaard. Og blir supplert av Bjerke:- Han representerer litt av det vi ønsker å fronte i magasinet. Vi er lei av den sutrete kristiansanderen som klager over alt som er galt med byen. Vi ønsker å sette fokus på det som er kult med Kristiansand. Og kanskje kan dette magasinet bidra til at vi blir litt stoltere av byen vår. Lystlesing

I dag er blekka tilgjengelig stort sett overalt hvor byens innbyggere ferdes; på kafeer, venterom, hotellrom, på flyplassen og hos de mange annonsørene. Bare ikke i allerede overfylte postkasser.- Vi ønsker ikke å trenge oss på leseren. Folk får mer enn nok uønsket lesestoff i postkassa. Vi vil at leserne våre skal plukke opp magasinet og lese fordi de er interessert og nysgjerrige, sier jentene.Terminlisten til Absolutt KRS viser fem magasiner hvert år, og neste nummer kommer i juli - rett før Quartfestivalen. Målgruppen er folk som ferdes i byen og primært de som er mellom 20 og 45 år. I kveld blir barnet offisielt «døpt» i hvitvin og duggfriske drinker mikset av Trond Moi på en restaurant med nesten samme navn.