KRISTIANSAND: — Jeg var på seiltur i sommer da jeg fikk ideen. Så løp jeg hjem og sjekka om noen hadde tenkt på dette før. Det var det ikke, sier Stian Danielsen entusiastisk.Siden 10. oktober har han drevet varslingstjenesten hvaskjer.net. I samarbeid med en rekke utesteder og arrangører, varsler han medlemmene på SMS om det som skjer i byen.- Det skal fungere slik at du kan sitte på vorspiel, og så får du melding om at i kveld foregår det og det. Det er viktig å ikke bombe medlemmene med for mye informasjon, og jeg velger ut de arrangementene som virker bra, sier Danielsen. I tillegg kan du få greie på absolutt alt som skjer den bestemte kvelden ved å sende inn en forespørsel til tjenesten.Hittil har Danielsen disse deltagerne med i tjenesten: Leopold, Rederiet, Østsia, Samsen, jazzklubben, Frk. Larsen, Vinkjelleren, Ernst, Midnight, KIF, Våg Vipers, Twist and Shout, Harveys og Kick. Alle navnene kan du se på nettstedet hvaskjer.net, men dette er likevel en SMS-tjeneste.- Meningen er nettopp at du skal slippe å rote rundt på nettet, sier Stian. Han opplyser at han hittil har 350 medlemmer, og at tjenesten inntil videre ikke koster noe for hverken mottagerne eller dem som varsler sine arrangementer på den.- Først må jeg bevise at dette er bra, sier Stian som bruker mesteparten av fritiden si på hvaskjer.net.Ambisjonen er en landsdekkende tjeneste, og han har allerede vært runden og banket på dører i Grimstad, Arendal og Stavanger i tillegg til i Kristiansand.- Det er viktig å ta vare på medlemmene og gi dem noe moro. Jeg kjøpte for eksempel 15 drikkebonger til Rederiet, og la dem i en eske i baren. I tillegg stilte Rederiet med gratis champagne til vinneren. Utpå kvelden sendte jeg ut en melding om at det ligger en overraskelse på et bestemt utested i Kristiansand. Senere på kvelden gav jeg hintet om at esken ligger i en nattklubb som har restaurant i første etasje og en bar som er inspirert av Buddha. Det må ikke være for vanskelig heller, sier Danielsen.Resultatet var et rush av grupper til Rederiet. Mange av dem hadde aldri vært der før, og hun som stakk av med premien var i tillegg godt over alderen for tjenestens primære målgruppe på 18 til 29. - Man lærer hele tida, sier Danielsen.I vinter planlegger han å arrangere en hvaskjer-event for medlemmene sine, med litt forskjellig underholdning og konkurranser.